domingo, 16 de novembro de 2014

The Biggest Spider - Terror in Bathroom! A Maior Aranha - Terror no Banheiro!

Comment today originally posted in National Geographic Society website article Puppy-Size Tarantula Found: Explaining World’s Biggest Spider, also under moderation to be published
(Tradução para o Português logo abaixo)
 
About the biggest spider in the world, I have personally a singular experience from years I lived in my mother's born city, Bom Jesus, Piaui. I never saw another spider so biggest than that I saw in a certain night, in my recent new address house's bathrom. "Incredible"! I was going to bathrom by 11:30 pm, when, after turn on the corridor's light, I then saw it in the floor distant from me only around a meter! I'm only with a sandal and brief, with a big dark spider with a diameter of about 35-40 centimeters... A tarantula specie... Both then standed and quiet, I then worry and thinking in a manner to dominate it, remembering about some broom or a squeegee I could use to improve it... Stopped... When I discretly moved myself to look for some option around, the spider in a quick action got away to the wall behind it and in a minuscule cavity was out of my view... An extraordinary experience, unforgettable. In the follow day, I looked for some place I could meet it newly out home. However without any useful reference to hunt it... I've moved to that house just in that day... A house in a centered place in the small city, and with bad cleaning cares by its last inhabitants... I never saw any spider of that dimension...! Nor in Butantan Institute in Sao Paulo nor in any National Geographic or other eminent environmental research institution documentaries... An incredible, an extraordinary big spider... The biggest of world I never saw equal...

TEXTO EM LÍNGUA PORTUGUESA

Sobre a maior aranha do mundo, eu tenho pessoalmente uma experiência singular dos anos em que eu morei na cidade natal de minha mãe, Bom Jesus, Piauí. Eu nunca vi outra aranha maior que aquela que vi numa certa noite, no banheiro da minha então recente casa! "Incrível"! Eu fui ao banheiro por volta das 23:30 horas, quando, depois de ligar a luz do corredor, eu então a vi no chão distante de mim apenas cerca de um metro! Eu então somente com uma sandália e cueca, comuma grande aranha escura de cerca de 3-40 centímetros de diâmetro... Da espécie das caranguejeiras, tarântulas... Ambos então parados e quietos, eu preocupado e pensando numa forma de dominá-la, lembrando sobre alguma vassoura ou rodo que poderia utilizar... Parado... Quando eu discretamente me movi para procurar alguma opção em volta, a aranha numa rápida ação fugiu voltando-se para uma minúscula fresta entre o chão e a parede por detrás dela em que sumiu de minha vista... Uma extraordinária experiência, inesquecível. No dia seguinte, procurei por algum lugar fora da casa onde eu pudesse encontrá-la. Entretanto sem qualquer referência útil a que eu pudesse capturá-la... Eu mudei para aquela casa localizada no centro da pequena cidade, e que era mal cuidada em termos de higienização por parte de seus anteriores habitantes... Eu nunca vi nenhuma aranha daquele tamanho...! Nem no Instituto Butantã em São Paulo nem em documentários da National Geographic Society ou de qualquer outra eminente entidade ambientalista de pesquisa.  Uma experiência incrível, uma extraordinária enorme aranha... A maior do mundo que eu nunca vi igual...

Nenhum comentário: